Laval Virtual 2019 : participez et faites vous connaitre !

Comme tous les ans depuis 1999, le salon Laval Virtual ouvrira ses portes en 2019, du 20 au 22 mars pour les professionnels et les 23 et 24 mars pour le grand public. Ra’pro est heureux d’être partenaire de cette formidable action mais c’est vous, entreprises, startups et curieux des technologies immersives qui en feront le contenu. Voici donc les thèmes de cette année et tous les concours qui vous sont ouverts !

Laval Virtual 2019

Evidemment vous trouverez toutes les informations sur le site de Laval Virtual et, en cas de questions, le plus simple est de vous adresser directement à l’organisation. Attention, les prix des tickets vont augmenter rapidement à partir du 1er janvier !

Si vous êtes une entreprise, une start-up, une chercheuse ou un chercheur, un étudiant ou une étudiante, vous pouvez vous mettre en avant grâce aux concours. Offrez vous une présence et une visibilité irremplaçable !

Vous avez également la possibilité d’intervenir dans les conférences, les keynotes, les pitchs et les cas d’usages organisés pendant le salon. Cette année, ces rencontres sont réservées aux détenteurs d’un billet « Full Pass », un public de décideurs très qualifié. Les places sont peu nombreuses et, avec l’internationalisation du salon, elles sont très demandées. Toutes les interventions seront en anglais. N’attendez pas pour vous positionner sur les sujets listés ci dessous.

Les « VRticals » se focalisent sur des domaines particuliers 

Construction & Architecture : How do you imagine the cities or the villages of the future? Immersive technologies are, of course, already used in architecture, construction or real estate. And we know its advantages. Discover in this session how these technologies are going deeper now, from home staging to collaborative cities evolution, and changes the game to building your world!

Laval Virtual 2018

Health : From complex surgery to well-being, immersive technologies are now useful in every parts of healthcare. They train students, they help patient to support pain, they participate to care addiction and psychological pathologies. And It’s only the beginning! This session will show you today best practices through practical use cases and also future developments.

Retail : For a few years now Sales seems to be dead in retail and everybody talks about « experiences » for customers. But what is an experience? Is it the same for a car, a perfume or a box of green peas? How immersive technologies are used today into building innovative and unforgettable experiences? During this session, you will discover the world « behind the curtain » from transformation of production lines, shop design to promotion of the value chain.

Industry 4.0 : Since the first use of the expression « Industry 4.0 » at the Hannover Messe in 2011, immersive technologies have shown many valuable use cases with amazing « Return-Over-Investment » ratio. The good news : many things are to be done! By combining immersive technologies with IA, IoT and robotics, it’s time to revolutionize from design to manufacturing, from training to maintenance! Let’s discover trends and use cases.

Defense : Technologies give many opportunities in security and defense domain, and amplify the long struggle between the spear and the shield. But how immersive technologies are used today? Are they making big differences to train soldiers, to help rescuers, to save lifes? Discover pioneer XR experiences in defense and security fields over this session

Les « TransVRsal » s’intéressent à des problématiques partagées

Quantum of XR (Infrastructure) : For a long time now, many people are living in a « digital world » and, often, have forgotten all hidden layers that support all of this. Massive storages, powerful computers and telecom equipments, 4G and (soon) 5G networks, mysterious clouds, any material part that are going to revolutionize our immersive practices. But, don’t forget that evolution of legal, data privacy, security management or social behaviour could also change the game. Come in this session to clarify our minds!

Laval Virtual 2018

The pursuit of Immersive Tech : What kind of technologies could be used for a perfect immersive experience? AR and VR of course but also haptic and sound devices, sensors and many other tools. In this session, we will talk about the importance of all senses, the necessary crossing of technologies, the new devices that come very soon and, finally, speakers will share somes best practices.

The good, the bad and the VR : Are AR and VR really useful? Do we go to a increase of uses or to the death of overrated technologies? We have seen many experiments for the past 3 years with immersive technologies, and to be honest, not all are successful, some are even ethically questioning. Is it possible the change the way and use immersive technologies « for good »? We think so, especially in ecology, well-being, empowerment, empathy or sustainable development. In this tracks, we will shom theses examples (and we will give you hope!)

VR-ception : « Immersion », a new magical but often meaningless word. What is immersion today? What are benefits for users and how to « make it better »? Do we need ultra realism, perfect UX, amazing storytelling, all of it? Is it mandatory to cheat the human brain or could we use a shortcut? This session will help you understand what matters … and what doesn’t.

The theory of eVRything : AR and VR have been used for many years as a sales tool and, obviously, it increases productivity and transforms the value chain. But, is it true in every domains? Are these technologies so mature that all use have to be a success ? Of course not, and it’s why in this session you will discover pragmatic and clever uses, fully adaptable to your business.

Et en plus de tous cela, les travaux de recherches seront présentés au cours d’un cycle spécifique ConVRgence (VRIC) et 5 créneaux sont dédiés aux startups qui veulent pitcher ! 

N’attendez pas, faites vous connaitre pour participer à ces sessions !

Grégory Maubon (681 Posts)

Grégory MAUBON est responsable des données au sein de HCS Pharma, startup biotech spécialisée dans le high content screening et les pathologies complexes. Il est également Tech Evangelist en Réalité Augmentée depuis 2008, où il a crée le site www.augmented-reality.fr et a co-fondé en 2010, RA'pro l'association de promotion de la réalité augmentée. => www.maubon.com


Laisser un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *